1. Dotyk zła
2. Obywatel Kane
3. Falstaff
4. Don Kichote według Orsona Wellesa
5. Proces
6. Dama z Szanghaju
7. Pan Arkadin
8. Wspaniałość Ambersonów
1.Dotyk zła 9/10
2.Obywatel Kane 9/10
3.F jak fałszerstwo 8/10
4.Intruz 8/10
5.Dama z Szanghaju 8/10
Kiedyś krzyknęłabym, że "Obywatel Kane", dzisiaj pierwszeństwo daję "Dotykowi zła".
(Wspaniały jest też film "Trzeci człowiek", co prawda sygnowany nazwiskiem Carola Reeda, ale Welles, grający w nim jedną z kluczowych ról, podobno w znacznym stopniu przyczynił się do jego realizacji).
miało być top5 ;-)
"Dotyk zła"
"Dama z Szanghaju"
"Obywatel Kane"
"Falstaff"
"Wspaniałość Ambersonów"
1. Citizen Kane
2. Touch of Evil
3. The Tragedy of Othello: The Moor of Venice
4. Le Procès
5. Campanadas a medianoche
1. Obywatel Kane - 9+/10
2. Dotyk zła - 7/10
3. Proces - 7/10
4. Dama z Szanghaju - 7/10
5. Pan Arkadin - 6/10
6. Intruz - 5/10
7. Wspaniałość Ambersonów - 5/10
8. Makbet - 5/10
W planach: Falstaff , Nieśmiertelna historia , F jak fałszerstwo.
"+" znaczy, że Ulubiony.
Aktualizacja:
1. Obywatel Kane
2. F jak fałszerstwo
3. Dotyk zła
4. Proces
5. Wspaniałość Ambersonów
6. Falstaff
7. Otello
8. Dama z Szanghaju
9. Pan Arkadin
10. Intruz
11. Druga strona wiatru
12. Makbet
13. The Immortal Story
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Obywatel Kane 8,71 45
2 Dotyk zła 8,31 16
3 Dama z Szanghaju 7,81 16
4 Proces 7,63 8
5 Wspaniałość Ambersonów 6,67 15
6 Makbet 6,67 6
7 Pan Arkadin 6,50 10
8 Don Kichote według Orsona Wellesa 6,40 5
9 Intruz 5,67 3
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Obywatel Kane (1941) 8,92 71
2 Dotyk zła (1958) 8,15 39
3 Dama z Szanghaju (1947) 7,66 32
4 Proces (1962) 7,72 18
5 Makbet (1948) 6,70 10
6 Wspaniałość Ambersonów (1942) 6,52 23
7 Pan Arkadin (1955) 6,57 14
8 Don Kichote według Orsona Wellesa (1992) 6,40 5
9 Intruz (1946) 6,00 7
Ponadto we współpracy:
Gwiazda Południa (1969) 4,60 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Obywatel Kane (1941) 8,90 93
2 Dotyk zła (1958) 8,19 62
3 Dama z Szanghaju (1947) 7,68 53
4 Proces (1962) 7,68 34
5 Falstaff (1965) 7,78 9
6 Otello (1952) 7,45 11
7 Makbet (1948) 7,18 17
8 Don Kichote według Orsona Wellesa (1992) 7,25 8
9 Wspaniałość Ambersonów (1942) 6,83 36
10 Pan Arkadin (1955) 6,85 26
11 F jak fałszerstwo (1973) 6,91 11
12 Intruz (1946) 6,53 19
Ponadto:
Podróż do krainy strachu (1943) 6,00 10
Gwiazda Południa (1969) 5,00 7
1.Obywatel Kane 10/10
2.Dotyk zła 10/10
3.Wspanialosc Ambersonów 9/10
4.Proces 8/10
5.Dama z Szanghaju 8/10
6.Otello 8/10
7.Falstaff 8/10
8.Makbet 8/10
9.Intruz 7/10
1. Obywatel Kane - 10/10
2. Dotyk zła - 8/10
3. Proces - 8/10
4. Dama z Szanghaju - 8/10
5. F jak Fałszerstwo - 8/10
6. Wspaniałość Ambersonów - 6/10
7. Intruz - 6/10
8. Pan Arkadin - 6/10
1 - Obywatel Kane - 10
2 - Otello - 9
3 - Dama z Szanghaju - 9
4 - Makbet - 8
5 - Intruz - 7
6 - Proces - 7
7 - Dotyk zła - 7
1 - Obywatel Kane - 10
2 - Otello - 9
3 - Dama z Szanghaju - 9
4 - Makbet - 8
5 - Intruz - 7
6 - Proces - 7
7 - Dotyk zła - 7
8 - Pan Arkadin - 7
9 - Falstaff - 7
10 - Don Kichote wedlug Orsona Wellesa - 6
11 - Wspaniałość Ambersonów - 5
12 - The Immortal Story - 4
13 - F jak fałszerstwo - 4
Filmy Wellesa:
1. Obywatel Kane - 9/10
2. F jak Fałszerstwo - 8/10
3. Proces - 8/10
4. Nieśmiertelna historia - 7/10
5. Falstaff - 6/10 (do powtórki)
6. Otello - 6/10
7. Makbet - 5/10
Filmy Wellesa przerobione przez innych:
1. Dotyk zła - 9/10
2. Dama z Szanghaju - 7/10
3. Intruz - 6/10
4. Wspaniałość Ambersonów - 5/10
5. Pan Arkadin - 5/10
Niby rekonstrukcje:
1. It's All True - 7/10
2. Don Kichote - 6/10
Pozostałe:
1. Filming 'Othello' - 8/10
2. Filming 'The Trial' - 8/10
3. Audycja "Wojna światów" - 6/10
1) OBYWATEL KANE
2) PROCES
3) DOTYK ZŁA
4) MAKBET
5) DAMA Z SZANGHAJU
___________________________
6) DRUGA STRONA WIATRU
w planach: "Wspaniałość Ambersonów", "Intruz", "Otello", "Falstaff", "F jak fałszerstwo", "Don Kichote".
Aktualizacja:
1. Obywatel Kane
2. Dotyk zła
3. Proces
4. Makbet
5. Wspaniałość Ambersonów
6. Dama z Szanghaju
w planach:
Intruz
Otello
Pan Arkadin
Falstaff
Nieśmiertelna historia
F jak fałszerstwo
nie wliczam "Don Kichota" i 'Drugiej strony wiatru", bo to są niedokończone projekty za życia twórcy i nie można ich uczciwie wliczyć w poczet jego filmografii.